CUPRA Stories er navnet på et nyt ambassadør- og portrætformat som hylder dem, der tør gå egne veje. Dem, som ikke er bange for at skille sig ud.
Serien portrætterer kunstnere og kulturpersonligheder, der har valgt at bryde med forventningerne og i stedet fulgt deres egen vej – med kompromisløshed, følelser og attitude. Den er skabt i samarbejde med Soundvenue Studio, bureauet til livsstils- og kulturmediet Soundvenue, og udfolder personlige fortællinger fra nogle af de stærkeste nye stemmer på den danske kulturscene. Mennesker, der deler de samme værdier som CUPRA: Modet til at vælge anderledes, lysten til at skabe noget unikt og en passion for at gøre det personlige til noget universelt.
Julie Pavon - tidligere elitesvømmer
Det første portræt fortæller historien om Julie Pavon, der som ung elitesvømmer var på vej mod toppen – men valgte det hele fra for at forfølge kærligheden til musikken. I dag står hun som et af de mest markante navne i den nye danske house-popscene, med en lyd og en æstetik, der nægter at passe ind i faste rammer.
- “CUPRA Stories er en naturlig forlængelse af vores brand. CUPRA er ikke kun biler – det er en følelse, en puls og en attitude, der nægter at gå i ét med mængden. Vi tror på dem, der tør være tro mod sig selv. Som ikke følger strømmen, men skaber deres egen. Det er de historier, vi ønsker at løfte frem – og som vores publikum spejler sig i,” udtaler Anders Rune Hansen, PR & Brand Activation Specialist, CUPRA Danmark.
Thomas Fleurquin - stifter af Distortion
I serien møder vi også Thomas Fleurquin, stifteren af Distortion Festival – en af Danmarks mest grænsesøgende og banebrydende kulturbevægelser. En kulturel frontløber med en kompromisløs vision om, at kunst og fællesskab skal udleves uden filter. Med modet til at udfordre, og en ukuelig tro på kreativitetens kaos, har han siden 1998 været drivkraft bag en kulturel revolution, hvor grænser bliver flyttet og nye former opstår.
Strategisk indholdssamarbejde med Soundvenue
Udover artikelserien indgår CUPRA nu også som officiel videopartnerpå samtlige af Soundvenues egenproduceret videoer på www.soundvenue.com.
Desuden fremgår bilmærket også som officiel og eksklusiv partner på Soundvenue forpremierer, hvor der kan vindes billetter til eksklusive film oplevelser - før alle andre.
- ”Soundvenue handler også om at turde gå sine egne veje og stå op for det, man tror på. Som kunstner brænder man for noget – og nogle gange ligger forløsningen i at finde ud af, hvad det egentlig er, der tænder ilden. Uanset hvad andre mener. Det er dér, vi møder de ægte værker. Dem, der kommer indefra og er drevet af passion – og de værker, der rører os som publikum. Gennem vores tætte partnerskab med CUPRA om CUPRA Stories dykker vi ned i det indre drive og lader os inspirere til at forfølge det, vi virkelig brænder for. Det er en stærk platform, som vi er stolte af at være en del af.” – udtaler Lasse Kyed, CEO Soundvenue Group A/S.
Portrætserien kan opleves på branduniverset cupraexperience.com samt selvfølgelig også via soundvenue.com, hvortil der løbende vil komme nye historier og fortællinger.